22 marca 2013

Higiena zębów podczas noszenia aparatu i retainera


Dzisiaj prezentuję produkty, które ułatwiają utrzymanie w czystości zębów i retainera.  Jest to szczególnie ważne podczas noszenia aparatu ortodontycznego oraz bezpośrednio po jego zdjęciu.

Pasta Ortho Salvia Dental Retainer Time 75 ml

Opis produktu: Najpowszechniejszym niebezpieczeństwem po leczeniu ortodontycznym zębów aparatem stałym jest próchnica. Dlatego została opracowana specjalna pasta do zębów, która radykalnie rozwiązuje ten problem. Odpowiednio dobrane składniki skutecznie zapobiegają powstawaniu ognisk próchnicy i bezpiecznie pozwalają cieszyć się pięknym wyglądem uzębienia po zdjęciu aparatu ortodontycznego. Sprzyjają też remineralizacji szkliwa. Pastę należy stosować rano i wieczorem oraz po każdym posiłku. 
 
 
Pasta umieszczona w miękkiej tubce, dzięki czemu z łatwością ją wydobywamy. Produkt ma przyjemny smak i na długo odświeża, a przy tym jest bardzo wydajny. Nie wchodzi w reakcje z metalowymi częściami retainera.

Fittydent Tabletki Czyszczące 24 szt.

Opis produktu: Tabletki do czyszczenia aparatów ortodontycznych ruchomych (zdejmowanych). Doskonałe również do czyszczenia protez częściowych i całkowitych, szkieletówek oraz retainerów. Zapewniają utrzymanie aparatów i protez w stanie perfekcyjnie higienicznym, dając użytkownikowi miłe uczucie świeżości. Higieniczne utrzymanie aparatów ortodontycznych i ruchomych protez jest równie ważne jak higiena samych zębów.
Tabletki okazały się bardzo pomocne przy utrzymaniu w czystości retainera. Oprócz tego, że córka myje go szczoteczką, zanurzamy go także w roztworze powstałym z rozpuszczenia pastylki. Po 30 minutach mam pewność, że retainer jest doskonale oczyszczony.
Pasta kosztuje około 21 PLN, natomiast tabletki około 10 PLN.
Produkty dostępne w aptekach. Warto się nimi zainteresować, jeśli nosimy aparat ortodontyczny lub retainer, ponieważ ryzyko wystąpienia próchnicy w tym okresie jest o wiele wyższe niż zwykle.


Polecam odwiedzenie strony firmy Atos
 
 Zęby córki wyglądają teraz tak :)



W czasie noszenia aparatu wyglądały tak:  

12 komentarzy:

  1. Twoja córa ma bardzo ładne ząbki :) Fajna sprawa te tabletki do czyszczenia. Ja na szczęście aparatu nie noszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to przyjemne, ale watro było dla takich zębów właśnie :)

      Usuń
  2. Bardzo fajnie, że poruszyłaś ten temat. Myślę, że te informacje przydadzą się nie jednej osobie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aparat spisal sie na medal:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Higiena jamy ustnej jest bardzo ważna,dodatkowo przy noszeniu aparatu,trzeba zwrócić na nią podwójnie uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładne ząbki. Ja na szczęście nie nosiłam nigdy aparatu, ale dobrze, że są odpowiednie preparaty do jego pielęgnacji.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie noszę aparatu,ale wydaje mi się, że taki post przyda się osobom które o nim myślą:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja aparatu na szczęście nigdy nie musiałam nosić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. aparatu stałego nie miałam, ale retainer noszę nadal ;) dla pięknych zębów warto, są teraz równiutkie i ładnie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie mam aparatu, a powinnam :)

    OdpowiedzUsuń