6 maja 2013

Specjalistyczna pielęgnacja podczas noszenia aparatu ortodontycznego

Noszenie aparatu ortodontycznego wiąże się z koniecznością szczególnego dbania o higienę jamy ustnej. Wiadomo, że metalowe elementy aparatu utrudniają oczyszczania zębów, co może doprowadzić do rozwoju próchnicy. Nakładanie retainera na noc także stwarza niebezpieczeństwo niedostatecznej higieny. Firma Atos proponuje rozwiązanie dostosowane do potrzeb osób noszących aparaty. Specjalnie dla nich stworzono płyn do płukania jamy ustnej, który nie wchodzi w reakcje z metalowymi częściami aparatu, a także pastę do zębów o podobnym działaniu. 

Ortho Salvia Dental Retainer Time 200 ml




Opis producenta:  Odpowiednio dobrane składniki skutecznie zapobiegają powstawaniu ognisk próchnicy, pomagają w procesie remineralizacji szkliwa i bezpiecznie pozwalają się cieszyć pięknym wyglądem uzębienia po zdjęciu aparatu ortodontycznego.

Płyn ma zapach charakterystyczny dla tego typu produktów, smak nie jest zbyt mocny, ale podczas płukania jamy ustnej odczuwa się wyraźne odświeżenie, które utrzymuje się dość długo.
Pojemność: 200 ml, cena ok. 17 PLN


Opakowanie mogłoby być bardziej dopracowane np. z miarką ułatwiającą dozowanie produktu.

White Glo 2in1 Whitening Toothpaste with Mouthwash

 

Producent zapewnia, że systematyczne stosowanie tego produktu  ułatwia usunięcie przebarwień z zakamarków między zębami, a pasta nie niszczy szkliwa.
Podczas stosowania zauwyłam, że przyjemnie odświeża i dobrze oczyszcza zęby, jest przy tym bardzo wydajna.
poj. 100 ml, cena ok. 26 PLN.

Konsystencja dość gęsta, bardzo treściwa.

11 komentarzy:

  1. ciekawa płukanka. myślę, że sprawdzi się również u osób które nie noszą aparatu.

    OdpowiedzUsuń
  2. nawet nie wiedzialam, ze takie płukanki istnieją...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nosiłam aparat, ale nie stosowałam specjalnych płukanek, tylko te "normalne" ... nie wiem czy wtedy /ponad 8lat temu zakładałam aparat/ takie produktu były ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Płyn do płukania ust,jest nieodłącznym elementem mojej pielęgnacji jamy ustnej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie spotkałam wcześniej tych produktów:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że jak ja nosiłam aparat nie spotkałam niczego takiego:(

    OdpowiedzUsuń
  7. mimo, iż nie mam aparatu, dobrze wiedzieć, że są tego typu produkty ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. powiem Ci, że szczoteczki przestrzenne to idealna rzecz:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie nosiłam aparatu więc i specyfiki są mi nieznane.

    OdpowiedzUsuń
  10. nosiłam aparat ponad 2 lata i nigdy nie stosowałam niczego specjalistycznego,wydaje mi się że zwykły płyn do płukania jamy ustnej wystarczy :)

    OdpowiedzUsuń