4 grudnia 2014

Olejki eteryczne z Manufaktury Kosmetycznej

W dzisiejszym poście chcę Wam pokazać od czego się ostatnio uzależniłam :)

Był czas, gdy często sięgałam po olejki eteryczne, ale później zastąpiłam je świecami i woskami podgrzewanymi w kominkach zapachowych. Zauważyłam jednak, że czasem powodują u mnie silne migrenowe bóle głowy, więc zaprzestałam ich używania i wróciłam do olejków. 
To była bardzo dobra decyzja, bo od tego czasu cieszę się przyjemnym aromatem, który relaksuje mnie po pracowitym dniu. Obecnie używam trzech rodzajów olejków, które poprawiają nastrój i ułatwiają oddychanie.
Olejek Drzewa Herbacianego ma działanie łagodzące przeziębienia i infekcje wirusowe. Polecany także jako środek łagodzący stres.

Olejek Sosnowy posiada właściwości wspomagające leczenie schorzeń układu oddechowego. Uwalnia zalegającą wydzielinę oskrzelową, ułatwia wykrztuszanie. Idealny przy przeziębieniu. Pozwala dodatkowo przezwyciężyć wyczerpanie i otępienie umysłowe.
Olejek Trawy Cytrynowej poprawia zdolność koncentracji i wprawia w dobry nastrój. Jest to mój ulubiony olejek.
Stosuję olejki wyłącznie do aromaterapii, ale ich działanie jest szersze:
Olejek drzewa herbacianego ma działanie antybakteryjne, antywirusowe i przeciwgrzybiczne. Łagodzi stany zapalne, infekcje, grzybice i pleśniawki, zwalcza kurzajki i brodawki. Bardzo skuteczny w walce z trądzikiem i łupieżem.
Olejek sosnowy łagodzi dolegliwości reumatyczne oraz bóle mięśniowe i poprawia ukrwienie skóry.
Olejek trawy cytrynowej wzmacnia tkankę łączną, poprawia ukrwienie, łagodzi podrażnienia, sprzyja gojeniu się ran. Działa dezynfekcyjnie i przeciwgrzybicznie. Odstrasza komary i kleszcze.
Prezentowane przeze mnie olejki można kupić w sklepie Manufaktura Kosmetyczna, a ich cena wynosi 11-12 PLN.Poza olejkami w manufakturze są dostępne także glinki, zioła, oleje, hydrolaty, substancje aktywne, peelingi, kwasy owocowe oraz algi.

21 komentarzy:

  1. Ja olejek z Trawy Cytrynowej używam w sprzątaniu i praniu

    OdpowiedzUsuń
  2. no no... kuszące są :) chyba będę musiała zakupić chociaż jeden...

    OdpowiedzUsuń
  3. trawa cytrynowa jak dla mnie by była idealna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeden z moich ulubionych aromatów :)

      Usuń
  4. Też się zakochałam w tych olejkach. Zapraszam do mojej recenzji na temat jednego z olejków MK

    http://www.alwaysyoung.pl/2014/07/olejek-eteryczny-lawendowy.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam od nich glinkę żółtą, olej jojoba i hydrolat , z których jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja póki co olejki wymieniłam na woski i u mnie to jeszcze nie ten moment coby wracać do olejków :D :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że olejek z trawy cytrynowej również najbardziej przypadłby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachwycające zapachy wybrałaś, ciekawi mnie też geranium :)

    OdpowiedzUsuń
  9. olejek z drzewa herbacianego muszę sobie kupić koniecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię używać olejki eteryczne :)mam z trawy cytrynowej i z drzewa herbacianego dlatego ciekawi mnie sosna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja przerzuciłam sie na woski, i jestem zadowolona:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten olejek trawy cytrynowej z chęcią bym przygarnęła!

    Dodaję do obserwowanych!
    Zapraszam na nowy post, poświęcony chorym dzieciom! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo lubię olejki eteryczne, jesienią i zimą często pachną w moim domu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Olejek Trawy Cytrynowej myślę, ze by mi spasował :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O działaniu trawy cytrynowej jest ostatnio sporo szumu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Olejek goździkowy jest naturalny i również działa antybakteryjnie,antywirusowo i antygrzybiczo,odstrasza komary i inne owady,działa na przeziębienie (wtedy najlepiej podgrzewać na noc i wdychać opary w czasie snu),ma łądny i kojący zapach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Olejek Drzewa Herbacianego z pewnością przydałby się u nas, przeziębionych wiecznie Myszy...

    OdpowiedzUsuń